sestdiena, 2016. gada 23. jūlijs

Krāsainās matu lietas - mans stāsts un līdzekļi

Man šķiet, ka tā arī nekad neesmu stāstījusi manu matu krāsas stāstu. Visdrīzāk tādēļ, ka pēdējos gados ilgāku laiku pieturējos pie +/- dabiska toņa un tikai pēdējā laikā esmu atgriezusies pie krāsainākas galvas rotas. :) 

Matus krāsoju jau kopš vidusskolas, kopš tiem gadiem tā arī nekad neesmu ataudzējusi dabisko matu krāsu (kas ir tumši brūna ar latviešu pelēcīguma piesitienu). Iemesls tam ir pavisam pamatots - man jau agros 20 gados parādījās sirmas matu stīgas, un ja sākumā tie bija pāris sirmi mati, tad ar laiku to uzradās vairāk un nu vairs izvēles nav, jākrāso vien ir. 

Uz galvas visādi brīnumi ir bijuši, bet laikam, ja saskaitītu pa gadiem, tad ārpus tumši brūniem toņiem, visilgāk uz manas galvas ir noturējušies dažādu nokrāsu sarkanie un violetie toņi.
Te neliela kolāža ieskatam. :)

Iemesls matu krāsas maiņai parasti ir vienkāršs impulss, ka vajag kaut ko jaunu. Nezinu, vai to var nosaukt par garlaicību, jo krāsas ir mainītas arī ārkārtīgi piesātinātos dzīves brīžos, bet kaut kas jauns acīmredzot ir prasījies. 

Latvijā pēdējos gados (~2005-2010) matus krāsoju pie frizieres, jo tā bija garantēti kvalitatīvs rezultāts un vispār patīkama procedūra.

ASV matu krāsošana vienmēr man ir sagādājusi "čakaru" - jau pirms 15 gadiem, kad strādāju vasarā Ņujorkas apkaimē, mocījos ar violetā toņa noturēšanu, toreiz vainu liku uz krāsām. Arī šajos pēdējos nu jau 6 gados šeit esmu pieredzējusi dažādas krāsas - gan veikala kastītes, gan profesionālās krāsas ar dažādiem rezultātiem.

Sākumā pasūtīju to pašu profesionālo L'Oreal krāsu, ko lietoja friziere Latvijā. Kad apnika čakarēties ar pasūtīšanu un gaidīšanu, pārgāju uz veikala kastītēm. 

Kāds man minēja, ka pie vainas ir šejienes ūdens - tajā ir pārāk daudz hlora, tādēļ krāsas ātrāk nomazgājas un vispār tik labi neturas. Ūdens tiešām ir ar vieglu hlora piesitienu, taču es jūtu atšķirību matu krāsās - manos matos profesionālās krāsas turas daudz labāk. Kopš atkal pārgāju uz sarkano krāsu, pērku Sally Beauty profesionāļu veikalā vienu no L'Oreal Chroma toņiem - Cherry un jaucu to ar attīstītāju mājas apstākļos. Tad ar draudzenes palīdzīgajām rokām tā noklāj manus matus. 
Šī krāsa man ļoti patīk, noklāj visus matus - gan jau krāsotos, gan ataugušos, labi turas, tonis uz maniem tumšajiem matiem bez balināšanas arī labi parādās. 

Tā kā draudzene ir diezgan aizņemta, tad dažreiz nesanāk laicīgi piekrāsot saknes. Tad es ķeros pie īslaicīgiem uzfrišināšanas pasākumiem. 


Mēģināju sarkano kondicionieri. Uz meitas blondajiem matiem tas darbojās kā viegla krāsa, taču uz maniem matiem neparādījās nemaz. Šis ir oVertone krāsu atsvaidzinošs kondicionieris. Es ticu, ka uz gaišiem/balinātiem matiem spilgtos toņus tas tiešām uztur labi, bet mana lielākā problēma ir tieši pelēkās saknes un sirmās stīgas, tur diemžēl šis kondicionieris nevarēja līdzēt (tas gan arī īsti nav šāda kondicioniera uzdevums). 


Vispār ir vērts apskatīt šo zīmolu, jo viņiem ir interesants piedāvājums, laba filozofija un pats kondicionieris kā tāds arī ir foršs - mati pēc tam ir kupli un vijīgi. Priekš manis aromāts varbūt pārāk spēcīgs, bet tas tamdēļ, ka diezgan ilgi turu matos. Piegādā pa visu pasauli (http://overtone.co). 

Mans īslaicīgais risinājums atradās pavisam parastā L'Oreal plauktā.

Blakus ierastajiem dabisko toņu piekrāsošanas aerosoliem/pūderiem tagad plauktā gozējas arī sarkanais, kas, lai gan uz iepakojuma izskatās pavisam košs, ir tieši ideāls manu sakņu piekrāsošanai un veido nemanāmu pāreju. 

Atšķirībā no tumši brūnajiem, kādi man ir bijuši agrāk no citiem zīmoliem, šis nesaķepina matus, nesmērē, ja pieskaras matiem un visādi citādi uzvedas ļoti labi. 

Tā nu pagaidām, kamēr pieturos pie sarkanās krāsas, šis ir mans komplektiņš, ar ko tīri labi iztieku mājas apstākļos. Laikam nepieminēju, frizieris te nav lēts prieks, jo īpaši krāsotājs, tāpēc katru  otro mēnesi nolikt ~$120 īpaši nealkstu. Pie friziera eju griezt, un tas tāpat izmaksā ~$50+dzeramnauda $15%....  

Vēl spēlējoties ar krāsām, kāds te ļoti vēlējās līdzināties tīņu filmas "Descendants" varonei, tamdēļ mazliet ietonējām violetus ar izmazgājamo krāsu. Uz tāda blonduma jau jebko uzkrāsosi.. :)  

Ābolītis jau nav pārāk tālu no ābeles nokritis... ;)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru