otrdiena, 2016. gada 26. janvāris

Pļāpa par Āzijas lietām un produktiem...

Es dzīvoju tādā vietā, kur dažādās kultūras mutuļo līdzās viena otrai, un atkarībā no uzņēmumu  veidu koncentrācijas konkrētā pilsētā, kāda no kultūrām dominē vairāk vai mazāk. 

Kalifornija ir visapdzīvotākais ASV štats ar saviem teju 39 miljoniem iedzīvotāju, un vairāk kā 40% no tiem mājās lieto kādu citu valodu, ne angļu. 

Nav noslēpums, ka Kalifornijā dzīvo ļoti daudz latīņamerikas izcelsmes cilvēku (37%), tomēr pēdējos gados pieaug arī Āzijas izcelsmes tautu grupas, pie kurām pieskaita filipīniešus, ķīniešus, vjetnamiešus, indiešus, korejiešus, japāņus u.c.

Kā jau tas dabā notiek, katras lielākas tautības grupas klātbūtne ienes izmaiņas daudzās sadzīviskās lietās, kur acīmredzamākais ir veikalu un restorānu piedāvājums. Piemēram, manā pilsētiņā dzīvo ļoti daudz indiešu izcelsmes cilvēku, tā nu vietējā Macy's piedāvājumā ir izteikti daudz kleitu ar indiešu stilam tuvākiem rakstiem. Par indiešu virtuvi un apģērbu nefanoju, bet japāņu, ķīniešu vai korejiešu virtuve man ļoti iet pie sirds. 
All-you-can-eat-sushi stila restorānā.. 
Sanfrancisko Japantown saldējuma piedāvājums
Neliels ieskrējiens japāņu pārtikas veikalā 
Pēdējā laikā sāku palēnām pievērst uzmanību Āzijas preču veikalu kosmētikas plauktiem. Pagaidām esmu saskārusies ar divām galējībām - lētuči un zolīdā kosmētika. Man pagaidām gan nav īsti tāda priekšstata par zīmolu iedalījumu - kas no tā visa varētu būt drugstore un tml....

Mana pirmā saskare ar Āzijas, konkrēti Dienvidkorejas zīmoliem bija ar Laneige, kas pieder high-end  kosmētikas kompānijai AmorePacific
Pašlaik ASV tirgū tiek aktīvi mārketēta (tirgo arī Target lielveikali) viņu Water Sleeping Mask, kas man jau tikusi 2 skaistumkastītēs. 
Šī ādu atdzīvinošā nakts maska man ļoti patīk, neskatoties uz klātesošo (lai gan pietiekami maigo) aromātu. Želejveida tekstūra ir ļoti patīkama uzklāšanā, āda to burtiski apēd un galvenais - jānomazgā tikai no rīta. 
Tā kā pirmais iespaids ir labs, gribas pamēģināt kaut ko vēl..

Pieejot pie krāsainajiem plauktiem veikalos, es parasti ļoti apjūku.. Kaut kas jau ir arī angliski uzrakstīts, bet tad ilgi un dikti jāpēta. Pieņemu, ka tamdēļ man līdz šim ir gājis secen "drugstore" piedāvājums. 


Amerikāņu dolārveikalos man jau roka ir piešauta, tā nu reiz kopā ar meitu apmeklējām japāņu versiju - Daiso veikalā viss maksā $1,50.
Pagrābās jau vis kaut kas, šeit redzamas lietas no kosmētikas plauktiem. 
Kosmētiskās plāksnītes - divu veidu, apnikuši man apaļie diski, kas ātri vien izjūk, tīrot seju. Šie izrādījās ļoti labi, noteikti pirkšu vēl. 

Un tad šādi tādi nieciņi no amerikāņu kompānijām, bet kas iekļaujas košajā un kičīgajā veikala piedāvājumā - pelēks flomastera tipa acu zīmulis, kurš bija galīgi izkaltis, skropstu tuša,  kas arī ātri vien sāka drupt, nagu lakas noņemamās plāksnītes, kas bija ok, zila lūpu krāsa (meitai) - viss no Kleancolor, spilgti rozā tumsā spīdoša nagu laka no Santee (arī meitai).

Un tad pats interesantākais produkts, manuprāt - plakstiņa atvilkšanas uzlīmes (eyelid tape). Es nezinu, kā to vēl lai precīzāk nosauc. Veikalos ir daudz un dažādi šo uzlīmju paveidi.. 

Uzlīmes domātas šaurām acīm, lai kaut īslaicīgi, bet mainītu acs formu un palielinātu acis. Es pamēģināju uz savām šķībajām acīm, tiešām strādā. Noteikti būtu jāpiešaujas, lai iemācītos ar tām kopā lietot acu ēnas, bet visādi citādi nav daudz neērtākas par mākslīgajām skropstām. 
Ja ir interese par to, kas šis par zvēru un kā ar šādām uzlīmēm var paliekoši izmainīt plakstiņa izskatu, iesaku noskatīties šo Michelle Phan video

Pats jaunākais guvums man ir no korejiešu kosmētikas zīmola SkinFood - ar draudzeni, kas nu jau ir lietpratēja Korejas kosmētikā, izvazājāmies pa šo veikaliņu tuvējā lielveikalā (Kalifornijā ir 7 atsevišķi stāvoši šīs firmas veikali). Mana izvēle krita par labu gliemežu sejas masku komplektam. Gliemežu gļotas ir tāds populārs trends, paprovēšu šīs maskas, tad ziņošu. 
Un varbūt pierunāšu draudzeni izteikties par citiem mēģinātājiem gļotu produktiem. ;) 

Tas pagaidām viss, nevaru īsti saprast, no kura gala ķerties klāt un ko vēl būtu vērts mēģināt. Sephora veikali burtiski pēdējā gada laikā sākuši piedāvāt vairākus populāros korejiešu zīmolus - Amorepacific, Belif, Too Cool For School, Dr.Jart+, Tony Moly, Erborian, Chosungah22, Caolion u.c. Varbūt jāsāk ar kādu no tiem... 

6 komentāri:

  1. Es arī apjuktu pie tādiem stendiem ;) Dikti jau interesanti jums tur, man jau bija interesanti kad Rīgā ķīnīšu ebay stila veikalins atverās.. arī visadu kosmētiku tur sagrūduši, bet bija baill pirkt ;)
    Tās gliemežu gļotas- es nespēju tam pārkāpt pāri, tīri emocionāli no ta sagriežās kunģis :(

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es arī baidos pirkt uz dullo. Ok, no Sephora varētu, tur tomēr tā zolīdāk viss, bet arī daudz dārgāk. Bet tādos mazos veikaliņos grūti noorientēties. :)
      Gļotas tur tikai sastāvā, ja to nezinātu, pēc skata nepateiktu - tādas pašas lupatu maskas, kā daudzas citas.. ;)

      Dzēst
  2. Ha, es pa gabalu atpazinu manas mīļākās sejas mazgāšanas putas Hada Labo vienā no Tavām bildēm:) Un kur nu bez šeit iecienītajiem gļotu produktiem. Uzraksti vēlāk, kā patika. No Tony Moly arī šo to esmu mēginājusi, bet nu daudz kas ir uz aklo, jo instrukcijas visai neangliskas:) Vai korejiešu Air Cushion tehnoloģijas foundation esi pamēģinājusi?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. :) Pareizi, Hada Labo tak japānis.. es esmu mēģinājusi sejas masku, nupat pirms pāris dienām, dabūju Walmart kastītē..
      Man ir 2 Cushion tonālie - L'Oreal un Laneige, par L'Oreal esmu sajūsmā, pavisam drīz padalīšos domās..

      Dzēst
  3. Es arī esmu nedaudz iepazinusies ar Āzijas kosmētiku, pārsvarā vien tikai lūpu produktus, bet izmēģināju arī eyelid tape. Efekts man patika, bet katru rītu sanāca baigi ilgā ķimerēšanās, lai uzliktu to līmlentu kā gribēju un beigās atmetu ar roku.

    AtbildētDzēst