trešdiena, 2017. gada 30. augusts

Beauty Talk: Interneta zīmoli ienāk fiziskajos veikalos

Skolas gads pie mums jau norit pilnā sparā un vasaras laiskais ritms izbeidzies.. Kā katru gadu, rudenim tuvojoties, mana interese par skaistumkopšanas lauku saasinās. Atsāku lietot vairāk produktus, arī plauktos ienāk jaunumi...

Šodien ne par ko konkrētu, tikai nelielas pārdomas par industriju. :)

Man ir sajūta, ka pēdējā laikā lielas pārmaiņas piedzīvo ne tikai skaistumkopšanas interneta vide, bet arī mazumtirdzniecības veikali. Konkurence paliek aizvien nežēlīgāka, tirgus dalībnieki arvien negantāki. Pēdējā laika tendence, par ko internetā izvērtušās plašas diskusijas, ir interneta zīmolu ienākšana fiziskajos veikalos. 

Man kā industrijas vērotājam ir grūti spriest par biznesa pusi, bet no patērētāja viedokļa, tas, protams, ir lieliski, ka saslavētos zīmolus var aptaustīt un pārbaudīt uz vietas veikalā. Tendence ir jauna, un vēl jāskatās, kādu iespaidu ieiešana veikalos atstās uz šo produktu cenām, kā arī uz citu zīmolu cenām utt. 

Ja atminaties, pirms pāris gadiem, MakeUp Geek un citu līdzīgu ēnu lielā popularitāte piespieda MAC samazināt acu ēnu cenas (tā vismaz spriež gudri ļauži). 

Izmaiņas noteikti notiks arī pašos mazumtirgotājos. ASV lielākie milži - Sephora un Ulta šos jaunpienācējus uzņem tautai mazliet nesaprotamā veidā. Tā Colourpop zīmols rudenī (sola uz novembri) ienāks Sephora tīklā, lai gan zīmola cenas ir atbilstošas drugstore un tam drīzāk pienāktos atrasties Ultas veikalos. Vismaz pēc vecajiem principiem, ka Ulta tirgo vairāk drugstore un vidējās klases zīmolus. Taču arī šis veikals pēdējos gados piedzīvojis pārmaiņas, un tajā aizvien vairāk ienāk luksusa zīmoli. Tā Ultas tīklam pievienojušās interneta slavenības Ofra un Dose of Colors, kas nav lēti zīmoli un vairāk it kā atbilstu Sephora cenu kategorijai.

No labi pazīstamajiem zīmoliem Ulta savam prestižās klases klāstam šovasar pievienoja arī MAC.

Savukārt Sephora papildus Colourpop zīmolam rudenī savā pulkā uzņems arī Tom Ford, kas ir pilnīgi otra galējība, kā arī Kiehl's un dziedātājas Rihannas jauno zīmolu Fenty Beauty

Kurp tas viss ved, grūti pateikt. Ne visi "jaunie" zīmoli izvēlēsies ieiet lielajos ķēžu veikalos, jo tas tomēr nozīmē pievienot vēl vienu starpnieku, kas paņem savu % no ieņēmumiem. Iespējams gan, ka lielāks apgrozījums to atsvērs. 

Bet man kā patērētājam tas noteikti nāks par labu - vairākus no šiem interneta zīmoliem nemaz neesmu mēģinājusi, jo neuzrunāja atlaižu/piegādes politika no zīmolu mājas lapām. Lielajos milžos - Sephora un Ulta kuponu, akciju, punktu krāšanas utt. politika ir ļoti patīkama un izdevīga, tādēļ, ja ir iespēja, vienmēr izvēlos visu pirkt tur. Jūtams arī, ka abi šie veikali pēdējā laikā maina savu politiku, un kļūst patērētājam vēl draudzīgāki - vairāk akcijas, vairāk atlaides un izpārdošanas.

Tādas lūk man pārdomas un novērojumi. 

4 komentāri:

  1. Eh, es joprojām gribētu sagaidīt Sephora parādīšanos Latvijā, bet laikam jau lielu cerību nav.
    Vispār šķiet, ka līdz ar kosmētikas lielo bumu interneta (ar to es domāju kosmētikas blogu, YouTube un Instagram uzplaukumu dažu pēdējo gadu laikā) ir pamatīgi satricinājis robežu starp drugstore un luksusu. Cilvēki daudz biežāk meklē atsauksmes pirms kaut ko pērk, un tas, manuprāt, ir kliedējis dārgās kosmētikas mītisko "kvalitātes" auru, jo dažreiz par blogeru favorītiem kļūst drugstore produkti un citreiz luksusa zīmoli izgāžas. Turklāt skaistuma guru kosmētikas kolekcijās parasti ir pārstāvētas dažādas cenu kategorijas un zīmoli, pat Temptalia raksta atsauksmes par ColourPop, kaut arī lielākoties viņas blogā pārstāvēti daudz dārgāki zīmoli. Un jūtūberi, kas man šķiet tāds industriju demokratizējošs spēks, arī daudz runāja par ColourPop, līdz ar to mani īpaši nepārsteidza viņu nonākšana Sephorā.
    Vienīgais, ka līdz ar lielākiem apjomiem un profesionālākiem tirgotājiem nāk spiediens izdabāt visām gaumēm. Kas parasti nozīmē piezemētākus, vidējam aritmētiskajam pircējam mērķētus produktus. ColourPop jaunajās kolekcijās jau tagad vairs nav, piemēram, to trako lūpu krāsu toņu, ar kuriem viņi sāka.

    Annija
    rigasmetro.wordpress.com

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, Sephorai Latvija varētu būt pārāk mazs tirgus... No viņiem varētu varbūt cerēt uz to, ka atļautu reģionālo piegādi un varētu sūtīt no Zviedrijas vai Polijas online veikaliem.

      Man šķiet, ka Temptalia, līdzīgi kā daudzi, tomēr pakļaujas sabiedrības spiedienam (klientu vēlmēm) un tāpēc arī pie viņas aizvien vairāk var izlasīt atsauksmes par "interneta slavenībām" - kā Colour Pop, Dose of Color, Morphe un tml. Kas, protams, ir ļoti labi patērētājam, jo viņas atsauksmes, šķiet, vienas no patiesākajām.

      Dzēst
  2. Latvija ir ļoti interesanta valsts, kurā joprojām cilvēki fano par lux klases kosmētiku, liekās, ka viņi viņu nav "atēdušies" kā citviet pasaulē. Joprojām tam piemīt kaut kāda pēc padomju varas noskaņa par "importa" precēm, kaut arī lēnām cilvēki sāk apjaust ka skropstu tušai nav jāmaksā 25 euro lai viņa būtu kvalitatīva un laba. Es protams nerunāju par eko precēm, tur jau ir pilnīgi cits pircēju segments.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man liekas, ka tāda pieeja ir daudzviet - kam vajag somiņu ar Chanel uzrakstu, kam vajag tādu tušu... :)

      Dzēst