svētdiena, 2015. gada 13. decembris

Blogmas Day 13: Kam pieder skaistumkopšanas pasaule

Reiz, dzirdot baumas, ka Šanele (Chanel) pieder kompānijai Bourjois, mani sāka urdīt doma par to, kas tad īsti kam pieder un kā tas nākas, ka it kā drugstore kompānijai pieder tāds high-end spēlētājs. Beigās jau izrādījās, ka tā īsti nav - abas šīs kompānijas piederēja vienam privātīpašniekam.
Bet liels bija mans pārsteigums par to, kādi high-end zīmoli pieder, piemēram, L'Oreal.

Patiesību sakot, šo informāciju savācu jau pasen, bet taisni tad, kad biju nodomājusi piebeigt rakstu, kādā latviešu blogā izlasīju ko līdzīgu, tad nu šis palika melnrakstu apcirkņos.

Bet nu kāds laiciņš ir pagājis un nolēmu tomēr padalīties tajā, ko atradu. Piedevām, šai mūžam mainīgajā biznesa laukā pat vēl šogad notikušas nozīmīgas izmaiņas, piemēram, mainījies Bourjois īpašnieks un tml., tādēļ centos visu pārbaudīt, up-to-date, tā teikt.. 

Dažos avotos zemāk minētajiem koncerniem piedēvētas vēl vairākas kompānijas, bet tā kā oficiālajās mājas lapās tādus datus neatradu, tad tās neminu.
Jāpiebilst arī, ka šeit minēti tikai skaistumkopšanas zīmoli, bieži vien ar tādu pašu nosaukumu eksistē arī modes nami un apģērbu līnijas, bet tie bieži vien pieder citiem īpašniekiem.

L'Oreal
Šis franču  skaistumkopšanas magnāts savus zīmolus iedala vairākās kategorijās.

Luksusa zīmoli: Lancôme, Giorgio Armani Beauty, Yves Saint Laurent Beauté, Biotherm, Kiehl’s, Ralph Lauren, Shu Uemura, Cacharel, Helena Rubinstein, Clarisonic, Diesel, Viktor&Rolf, Yue Sai, Maison Martin Margiela, Urban Decay
"Aktīvās" kosmētikas zīmoli: Vichy, La Roche-Posay, SkinCeuticals, Roger&Gallet, Sanoflore
Plaša patēriņa produktu zīmoli: L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, NYX, Softsheen.Carson, Essie
The Body Shop (nezinu, kādēļ tas ir izdalīts atsevišķi): The Body Shop
Profesionālo produktu zīmoli: L’Oréal Professionnel, Kérastase, Redken, Matrix, Pureology, Shu Uemura Art of Hair, Mizani, Essie, Carita, Decleor

Estee Lauder
Vēl pirms gada amerikāņu kompānija mājas lapā savus zīmolus iedalīja grupās, bet tā kā daudzas kompānijas paplašina savu produktu loku, šāds iedalījums acīmredzot vairs nav spēkā.

Aerin, Aramis, Aveda, Bobbi Brown, Bumble and bumble, Clinique, Darphin, Donna Karan, Editions de Parfums Frederic Malle, Ermenegildo Zegna, Estée Lauder, Glamglow, GoodSkin Labs, Jo Malone, Kiton, La Mer, Lab Series Skincare For Men, Le Labo, M.A.C.,  Marni, Michael Kors, Ojon, Origins, Osiao, Prescriptives, RODIN, Smashbox, Tom Ford, Tommy Hilfiger,  Tory Burch

Louis Vuitton-Moet Hennessy (LVMH)
Christian Dior, Guerlain, Givenchy, Kenzo, Benefit, Fresh, Make Up For Ever, Nude, Acqua di Parma, Perfumes Loewe, Fendi Perfumes, Nude, Sephora

Shiseido 
Shiseido, clé de peau BEAUTÉ, bareMinerals, NARS, Benefique, qiora, Joico, Zotos, Issey Miyake Parfums, Jean Paul Gaultier Parfums, Narciso Rodriguez Parfums, Elie Saab Parfums, Serge Lutens Parfums, kā arī vesela čupa tikai Āzijā izplatīti ādas kopšanas zīmoli.

Johnson & Johnson
Johnsons, Aveeno, Clean & Clear, Neutrogena, PersaGel, Purpose, RoC, Rogaine, Listerine, Lubriderm, Ambi


Procter & Gamble
Aussie, Christina Aguilera Perfumes, Clairol Professional, CoverGirl, Dolce&Gabbana, Ellen Betrix, Escada Fragrances, Gucci, HUGO BOSS, Head & Shoulders, Herbal Essences, Ivory, Lacoste Fragrances, Londa Professional, Max Factor, Natural Instincts, Nice 'n Easy, Nioxin, Olay, Old Spice, Pantene, Puma, Rejoice, Rochas, SK-II, Safeguard, Sebastian Professional, Secret, Vidal Sassoon, Wash&Go, Wella

Beiersdorf Inc 

Nivea, Eucerin, La Prairie, Labello, Florena, 8x4



Unilever

AXE, Caress, Clear, Consort For Men, Degree, Dove, Lever 2000, Lux, Motions, Nexxus, Noxzema, Pond’s, Q-tips, Rexona, Simple, Soft & Beautiful, St. Ives, Suave, Sunsilk, TCB, TIGI, Timotei, Toni&Guy, TRESemmé, Vaseline, Vo5



Coty

Ādas kopšanas zīmoli: Adidas, Lancaster, Philosophy, Playboy
Dekoratīvā kosmētika: Astor, Bourjois, CK One Color, Manhattan, Miss Sporty, N.Y.C. New York Color, Nicole by OPI, OPI, Rimmel London, Sally Hansen
Smaržas: Balenciaga, Beyonce, Bottega Veneta, Calvin Klein Fragrances, Celine Dion, Cerutti, Chloe, Chopard, David Beckham, Davidoff, Elite Models, Esprit, Faith Hill, Guess, Halle Berry, Heidi Klum, Jennifer Lopez, Jil Sander, Joop!, Jovan, Kate Moss, Katy Perry, Kylie Minogue, Lady Gaga, Madonna, Marc Jacobs, Nautica, Nikos, Pierre Cardin, Playboy, Roberto Cavalli, Sarah Jessica Parker, Stetson, Tim McGraw, Tonino Lamborghini, Vera Wang, Vivienne Westwood

Revlon
Revlon color cosmetics, Almay color cosmetics, SinfulColors color cosmetics, Pure Ice color cosmetics, Revlon ColorSilk hair color, Revlon beauty tools, Charlie fragrances, Mitchum anti-perspirant / deodorants, and Ultima II and Gatineau skincare

Alliance Boots
No 7, Botanics, 17, Soltan, Liz Earle, Soap&Glory





Elizabeth Arden
Elizabeth Arden
Celebrity Fragrances: The fragrance brands of Britney Spears, Elizabeth Taylor, Mariah Carey, Taylor Swift, Justin Bieber, Nicki Minaj, Usher
Lifestyle Fragrances: Curve, Giorgio Beverly Hills, PS Fine Cologne and White Shoulders
Designer Fragrances: Juicy Couture, Alfred Sung, BCBGMAXAZRIA, Ed Hardy, Geoffrey Beene, Halston, John Varvatos, Lucky, Rocawear, True Religion

Clarins 
Clarins, Clarins Skin Spa, My Blend, Thierry Mugler, Azzaro



Alticor
Laura Mercier, ReVive, Amway




Markwin's Int.
Physicians Formula, Wet n Wild, The Color Workshop, The Color Institute, Black Radiance, POP, Bonne Bell, Lip Smacker


Wertheimer Family
Chanel ir viens no salīdzinoši retajiem zīmoliem, kas vēl aizvien atrodas privātās rokās, piedevām pieder tai pašai ģimenei, kam piederēja vairākums kompānijas daļu jau gandrīz kopš pirmsākumiem.

 
Info un logo attēlu avoti: www.loreal.com, www.lvmh.com, www.elcompanies.com, www.group.shiseido.com, www.coty.com, www.revlon.com, www.elizabetharden.com, www.clarinsusacareers.com, www.jnj.com, www.unilever.com, www.beiersdorf.com, www.pg.com, www.walgreensbootsalliance.com
***
Tā vien šķiet, ka arī teju visas savulaik vienas personas sāktās kompānijas mūsdienās kāds ir pārpircis un var bīdīt un stumdīt savus zīmolus kā šahā, izvēloties pareizās stratēģijas.

Patērētājam bieži vien šī komerciālā saistība starp kompānijām neko daudz nenozīmē, tik vien kā dažkārt produkti nāk no tām pašām fabrikām un ir teju vienādi, tikai cits logo virsū. :) Šis esot novērojams starp jau minēto Bourjois un Chanel, dažkārt L'Oreal un Armani produkti esot aizdomīgi  līdzīgi un tml., tāpat esot vērts salīdzināt Sephora veikala zīmola produktus ar citiem LVMH koncerna zīmoliem. Praksē pati gan neesmu to vēl pārbaudījusi.
***
Vai jūs šāda veida informācija kaut kā ietekmē, pieņemot lēmumu par pirkumiem?

10 comments:

  1. Vairāk neietekmē nekā ietekmē, bet vienmēr nosmīnu, ka VISOS topos ir kaut kas no L'Oreal lielās ģimenes. :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vai ne, kāds te teica, ka ieejot Sephora, gar acīm ņirb 100 zīmoli, bet patiesībā pa lielam tie visi pieder apmēram 3 lielajiem koncerniem.. ;)

      Dzēst
  2. Es gandrīz nepievēršu tam uzmanību, bet tādi zīmoli kā Kiehl's, lai arī ir zem L'oreal savus produktus ražo atsevišķi. Kas mani uzrunā vairāk, bet Lancome ļoti līdzīgi ar Loreal- tik Lancome aktīvo vielu daudzums sastāvā ir 3-5x lielāks, tapēc produkti dārgāki un efektīvāki.
    Izvēloties produktus viss svarīgāk ir ko tas sniedz, nevis kam pieder. Jo, lai veiksmīgi kompānija spētu attīstīties ir nepieciešami investori un finansējums. Nevar nevienam zīmolam pārmest, ka tas nav 100% patstāvīgs :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Tas gan.. Tā pārdošana jau arī notiek ar visādiem nosacījumiem. Man galīgi nav sajūtas, ka piemēram, MAC vai Bobbi Brown ietu kādā pavadā (piedevam vienā un tai pašā), radošie vadītāji ir vēl aizvien tie paši, kas kompānijas izveidoja un acīmredzot viņiem ir pilnīga rīcības brīvība..

      Dzēst
  3. viena fabrika nenozīmē, ka sastāvs identisks. produkti noteikti ir līdzīgi, taču pateikt, ka pilnīgs dupe gan nevarētu, jo daudzi salīdzina produktu toņus, taču produkti vienalga uzvedas atšķirīgi, pat ja sākotnēji izskatās vienādi. pašai arī excel stāv šis sarakstiņš, jo, ja ko labu atklāju, skatos saimi un tiešām var atrast ko līdzīgu, bet lētāku pie noteikuma, ka nav svarīga produkta uzvedība

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Droši vien nevar atļauties taisīt pilnīgi vienādus produktus, jo patērētājs jau to ātri atklāj.. Kad iznāca Smashbox BB Water tonālais, apsvēru tā iegādi, bet tad MAC izlaida identisku produktu (pēc bjūtī guru atsauksmēm), piedevām lētāku, tā nu iegādājos to. Tā ka pa retam gadās arī identiski produkti..

      Dzēst
  4. Tieši vakar runājām ar draudzeni par šo tēmu, viņa mani kā industijas pārstāvis mani pārsteidza ar šo visu info, nebiju par to aizdomājusies tādā dziļumā, bet jā , tiešām interesanti, kaut kur fonā, jau ir apziņa ka "pasaule pieder" lielajam korporācijām, bet šitā skatoties, nu kaut kā neomulīgi paliek :D
    Daudzu produktu līdzibu es kā patērētajs esmu pamanijusi :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Tā jau ir.. Tās laboratorijas un fabrikas jau arī ir tik, cik ir, un kaut ko pavisam unikālu droši vien var radīt tie, kas nevienu citu tajās neielaiž..

      Dzēst
  5. Nav jau tā, ka nezināju, ka liela daļa no zīmoliem ir zem vienas uzņēmuma grupas. Bet mani tas daudz neietekmē. Ja patīk ņemu - skatos, kas der manai ādai un kādas īpašības sagaidu. Pēc tam domāju par zīmolu un jo vairāk zīmola piederību kādam konkrētam īpašniekam.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Tā jau ir, tie zīmoli tikai sajauc galvu.. Un dažkārt mākslīgi sakāpina cenu...

      Dzēst